Diriku

My photo
Berusaha ke arah kebaikan..walau ku tahu iman itu ada pasang surutnya..namun takkan ku persiakan hidayahMu Allah

Monday, July 25

Ramadhan yg istimewa

Salam ukhuwah semua..Kurang dari seminggu, Ramadhan yang dirindui bakal hadir menjengah semua umat Islam di setiap pelusuk dunia..Subhanallah..Moga kita semua diberi peluang untuk merasai nikmat Ramadhan pada tahun ini..Ramadhan adalah bulan Jihad dan Kemenangan. Di dalam bulan ini orang-orang beriman mencapai kemuncak ikhlas dan taqwa, kedua-duanya adalah resepi kemenangan dalam Jihad. Di dalam Ramadan orang-orang beriman memenangi Perang Badar (Tahun 2H), Perang Pembukaan Mekah (Tahun 8H) dan Perang Ain Jalut mengalahkan tentara Monggul.

"Semoga Ramadan pada tahun ini merupakan Ramadan yang terbaik buat kita, berjaya kita lalui sepenuhnya dan mendapat rahmah (belas kasih Allah swt), maghfirah (keampunanNya) dan itqum minannar (selamat dari api Neraka). Ya Allah terimalah puasa, solat Tarawih, qiyamullail dan iktikaf kami dibulan yang mulia ini. Ya Allah, terimalah ibadah dan taqarrub(usaha mendekatkan hati dan diri)kami kepadaMu."

Maka..Usah dibiarkan Ramadhan pergi begitu sahaja..harungilah bulan yang penuh syafaat ini dengan penuh keimanan dan keikhlasan kerana belum tentu lagi kita akan bertemu dengan Ramadhan yang akan dtg..Wallahualam..

:-)


0 comments:

Post a Comment